Salgs- og leveringsbetingelser
Forsendelser
Ordrer modtaget inden kl.10.30 leveres normalt indenfor 3 arbejdsdage. I forbindelse med ferier og højtider må længere leveringstid påregnes.
Forsendelser leveres i grundplan og som hovedregel til kantstenen. Som udgangspunkt stilles ingen forsendelser uden kvittering for modtagelsen.
Din kvittering på fragtbrevet, er en kvittering for at du har modtaget ordren i ubeskadiget stand.
Fragt indenfor Danmark
(gældende for Jylland, Fyn, Sjælland og brofaste øer)
Ordrer på minimum kr. 4.000,- sendes franko.
Ordrer under kr. 4.000,- beregnes fragt med kr. 450,- pr palle 80×120 cm (EUR) gældende for Jylland, Fyn & Sjælland og brofaste øer. For Bornholm beregnet fragt med 1.200,- pr. palle.
Priser for fragt på én pakke er 150 kr. gældende for Jylland, Fyn & Sjælland og brofaste øer.
Vi sender ikke pakker til Bornholm.
Ordrer under kr. 1.000,- pålægges et håndteringsgebyr på kr. 79,-
Big bags og mere end 4 sække kan ikke kombineres i én fragtfri ordre.
Betaling
Foreligger en kreditaftale, er betalingsbetingelserne 8 dage fra fakturadato. Ved 1. og 2. rykker pålægges et gebyr på kr. 100,-
Foreligger en kreditaftale ikke, betales forud.
Renteberegning
Ved overskridelse af betalingsfristen, beregnes 2% i rente pr. påbegyndt måned.
Returnering af varer
Vi tager som udgangspunkt ikke købte varer retur. Fejlbestilte varer kan returneres for egen regning inden 14 dage fra fakturadato, ved henvendelse til vores kundeservice. Varen skal være i ubeskadiget originalemballage og uden prismærke.
Skaffevarer kan ikke returneres.
Reklamationer
Vi beder dig kontrollere din forsendelse grundigt ved modtagelsen.
Fejl, mangler og defekte varer skal reklameres til vores kundeservice, via vores hjemmeside, senest dagen efter modtagelse
Vedrører reklamationen en defekte, forbruger-solgt vare, vedhæftes kopi af kassebon eller faktura.
Transportskader m.v.
Reklamation i forbindelse med transportskade skal ske ved modtagelse af forsendelsen.
Skulle du være så uheldig at modtage varer fra os, hvor der er synlig skade på forsendelsen, er det vigtigt at gøre indsigelse overfor transportøren ifm. leveringen. Man gør indsigelse ved at bede chaufføren notere skaden (vare og antal) på sin scanner eller på fragtbrevet og selv kvittere til sidst.
Den beskadigede vare, beder vi dig reklamere til vores kundeservice via vores hjemmeside samme dag eller dagen efter.
Vi beder dig opbevare transport-skadede vare i 14 dage, da transportøren skal have mulighed for at afhente varen i dette tidsrum.
Transportskader der ikke er noteret på transportørens scanner eller fragtbrev kan ikke godtgøres af Natural.
Tilsagn vedrørende levering
Du har mulighed for at få leveret din forsendelse, selv om du ikke er til stede i forbindelse med leveringen. Ønsker du dét, er du altid meget velkommen til at kontakte vores kundeservice, så vil vi hjælpe med at arrangere det.
Har man givet tilsagn til at forsendelsen må stilles uden kvittering for modtagelse, sker forsendelsen på eget ansvar. Det indbefatter også skader og mangler. Leveres forsendelsen på godkendt EUR-palle, og får/tager fragtmanden ikke et tilsvarende antal godkendte EUR-paller med retur, da efterfaktureres manglende byttepaller.
Hvis der ikke er nogen på leveringsadressen til at modtage forsendelsen, bliver der faktureret for ekstra udkørsel.
Byttepaller
Leveres forsendelsen på godkendt EUR-palle, er det vigtigt at fragtmanden får/tager et tilsvarende antal godkendte EUR-paller med retur.
Det er vigtigt, da vi i modsat fald bliver nødt til at efterfakturere dig for manglende byttepaller til Naturals dagspris.
Skulle der under transporten være sket en skade på den EUR-palle du får leveret, beder vi dig notere det på fragtmandens scanner eller fragtbrev. I et sådan tilfælde skal pallen ikke byttes.
Forbehold
Vi tager forbehold for taste- og systemfejl, prisfejl og udsolgte varer.
Kontakt
Mandag – torsdag 08:00-16:00
Fredag 08:00-13:30
Telefon 97 18 70 40